Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar. Du kan vara scout genom hela livet.

I Scouterna får du prova på nya saker. Vi jobbar i små grupper, patruller, där du får lära känna nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna när du är 8 år. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du vara sedan hela livet.

Vad gör vi?

Ett vanligt scoutmöte inleds med en lek. Sedan gör scouterna en uppgift, något som man löser tillsammans i patrullen. Uppgiften kan variera mellan att göra upp eld till att lösa kluriga gåtor. Vi är utomhus så ofta vi kan så oömma, varma kläder är ett måste.

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Agnes 8 år:

Jag älskar hajk.

Gå med i vår kår och testa scouting

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting.

Läs mer nedan och kontakta oss här.

Är du mellan 8-9 år?

Spårarna har möte på måndagar klockan 18.30 – 20.00. Är du intresserad av att börja kontakta oss här. Anmälan.

Är du mellan 10-11 år?

Upptäckarna har möte på torsdagar klockan 18.30 – 20.00. Är du intresserad av att börja kontakta oss här. Anmälan.

Är du mellan 12-14 år?
Äventyrarna har möten på söndagar. Här kan du läsa mer om avdelningen. Information.

Är du mellan 15-17 år?

Utmanarna planerar sina möten tillsammans och ses när det passar. Här kan du läsa mer om avdelningen. Information.

Ladda ner

[bifogade-filer]